Вівторок
19.03.2024
08:21
Форма входу
Пошук
Календар
«  Березень 2024  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Кленівська філія Городницького опорного ліцею

 

День Толерантності 2022

 

Адаптація дитини до школи. Поради батькам першокласників

 

Уже було сказано про те, як важко буває адаптуватися в школі маленькому учневі.

Як же батьки можуть допомогти своїй дитині подолати ці труднощі? Як зробити так, щоб початок навчання в школі не перетворилося для неї у  непосильний і ненависний обов'язок?

По-перше, невстигаючого дитині треба допомагати. Не просто підтримувати морально, не просто забезпечувати дотримання режиму дня і умов для занять – а саме допомагати зрозуміти і засвоїти те, що дається йому важко. Можливо, ще раз перечитати з ним розділ в підручнику. Можливо, на наочному прикладі (на яблуках-морквина) продемонструвати, як вирішується задачка. Можливо, власноруч виготовити картки для запам'ятовування таблиці множення ...

Тому що на уроці дитина могла відвернутися, або вона просто не встигає стежити за ходом пояснення вчителя, або не може ще сама себе організувати до виконання завдань, або щось іще ... Але все це не привід, щоб у її знаннях залишався пробіл. Так, це означає – витратити свій час, сили і нерви. Але ж і ці зусилля окупляться сторицею, це ж ваша дитина.

Треба застерегти батьків від гіперопіки: допомогти з навчанням – це не означає «зробити за дитину». Вирішивши за дитину задачку, ви не навчіть її мислити, зібравши за неї портфель – не привчите до організованості. Пам'ятайте: і вам слід зрозуміти, і дитині необхідно пояснити одну просту істину – до школи ходять не за відмітками, а за знаннями. Були б знання – позначки не забаряться.

Тому – правило друге : не зациклюйтеся на оцінках. У першому класі їх ще не ставлять, але це не на завжди. І крім того, все одно існує система заохочень і покарань. Так от, сенс навчання в школі – не збиральництво заохочень, а накопичення знань і вмінь. І тому виконане мамою чи списаному в однокласника на перерві домашнє завдання, навіть оцінене п'ятіркою, «зірочкою» або «сонечком», має нульову цінність. Постарайтеся донести це до своєї дитини і краще в гумористичній, а не у повчальної формі – так буде краще сприйнято.

Ніколи не сваріть дитину за позначку. Якщо вже у вас і буде привід з'ясувати стосунки, то тільки з приводу відсутності знань, а не наявності двійок, це - дві великі різниці.

Правило третє : боротися треба не з зовнішніми проявами неуспішності (позначками), а з її причинами. Це може бути слабка концентрація і стійкість уваги, невеликий обсяг оперативної або довготривалої пам'яті, слабка вольова регуляція поведінки, слабкий розвиток логічного і абстрактного мислення, недорозвитку дрібної моторики пальчиків.

Всі ці «відсутні» якості можна розвинути спеціальними вправами. Порадьтеся з педагогом, зі шкільним або дитячим психологом, вони порекомендують вам комплекс вправ, який допоможе поліпшити ситуацію. Повірте, всі подібні проблеми можна вирішити. Від вас буде потрібно лише регулярність і наполегливість у виконанні завдань.

Правило четверте: постарайтеся не пропускати заняття. Дитина тільки починає навчання, тому дуже важливо привчити її до думки, що тільки систематично ви зможете не накопичувати прогалини і не вчитися в авральному режимі. Якщо дитина звикне до перепустками вже з першого класу – далі їй буде все складніше: шкільна програма (особливо математика і письмо) побудована таким чином, що весь наступний базується на основі попереднього матеріалу, тому численні порожнечі приведуть до неміцності «будівлі» і згодом до повного «обвалу».

Правило п'яте : намагайтеся підтримувати контакт з учителем. Батьки повинні уявляти собі, як проходить навчальний процес, повинні розуміти, ким є викладач їх дитини. Було б бажано, щоб у будь-якій ситуації батьки не вступали у відкритий конфлікт з учителем, адже дитина буде «у відповіді за все».

Нехай навіть школа чи вчитель батьків зовсім не влаштовує, але, врешті-решт, дитина проводить там лише 4 години з 24, а це означає, що батькам цілком під силу вдома «надолужити згаяне». Так, батьки у цьому не фахівець, але ця дитина – їх, і це найважливіше.

Правило шосте і найважливіше: бути завжди на стороні своєї  дитини. Неуспішність у школі – і так важке для неї випробування, тому вона  чекає підтримки хоча б від рідних людей, розраховує, що батьки будуть любити її такою, якою вона є, а не «за умови, що ...» Тому – не звинувачуйте малюка у лінощах, неумілості, недолугості, неуважності і взагалі в усіх мислимих гріхах. Зрештою, навіть якщо ці якості притаманні їй – вони значною мірою і ваша заслуга, адже не з неба ж дитина впала...

Постарайтеся утриматися від оцінювання сина або дочки – їм цього вистачає і в школі. А от від вас дітям необхідна підтримка і підживлення енергією. І тверда впевненість у тому, що їх – будь-яких – люблять!

РЕКОМЕНДАЦІЇ БАТЬКАМ З УСПІШНОЇ АДАПТАЦІЇ П’ЯТИКЛАСНИКІВ ДО НОВИХ УМОВ НАВЧАННЯ